+40 232 316 797 Luni - Joi 08:30 - 14:00, Vineri 08:30 - 13:00 municipiul Iași, strada Costache Negri, nr. 48, CP 700071, județul Iași
+40 232 316 797 Luni - Joi 08:30 - 14:00, Vineri 08:30 - 13:00 municipiul Iași, strada Costache Negri, nr. 48, CP 700071, județul Iași

NOTĂ DE INFORMARE privind prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată de către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Iași

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Costache Negri nr. 48, jud. Iași, tel. (0232)316797, fax: (0232)206538, e-mail: is@ancpi.ro, vă informează prin prezenta despre prelucrarea datelor dumneavoastră personale și drepturile pe care le aveți în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), denumit în continuare GDPR.

Potrivit dispozițiilor art. 4 pc. 1 din GDPR, „date cu caracter personal” înseamnă orice informaţii privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identităţii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.

Potrivit dispozițiilor art. 4 pc. 2 din GDPR, „prelucrare” înseamnă orice operaţiune sau set de operaţiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziţie în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricţionarea, ştergerea sau distrugerea.

        SCOPURILE ȘI BAZA LEGALĂ A PRELUCRĂRILOR

În conformitate cu legislația națională (Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ordinul nr. 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, Codul Civil, Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare) și europeană (Regulamentul (UE) 2016/679), OCPI Iași are obligația de administra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile specificate, datele personale care îi sunt furnizate.

OCPI Iași prelucrează datele dumneavoastră personale în conformitate cu prevederile GDPR, în calitate de operator, prin intermediul serviciilor/birourilor, în conformitate cu prevederile specifice aplicabile, pentru derularea următoarelor activități:

  • înscrierea imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară la nivelul județului Iași;
  • înscrierea drepturilor reale ce se constituie, se transmit, se modifică sau se sting, la cererea notarului public sau a titularului dreptului ori a celorlalte persoane interesate;
  • înscrierea menţiunilor referitoare la căile de atac împotriva încheierilor de carte funciară;
  • înscrierea altor raporturi juridice, drepturi personale, interdicţii, sarcini, incapacităţi, precum şi a litigiilor în legătură cu bunul imobil;
  • eliberarea extraselor de carte funciară pentru informare;
  • eliberarea extraselor de carte funciară pentru autentificare;
  • eliberarea certificatelor privind identificarea numărului topografic, cadastral şi de carte funciară după numele/denumirea proprietarului;
  • eliberarea certificatelor privind înscrierea imobilului în evidenţele de cadastru şi carte funciară, după datele de identificare ale acestuia (judeţ, localitate, stradă, număr);
  • eliberarea certificatelor de sarcini;
  • eliberarea copiilor certificate ale documentelor aflate în arhiva OCPI Iași;
  • punerea la dispoziție a documentelor aflate în arhiva OCPI Iași, în vederea consultării acestora;
  • avizarea și recepționarea lucrărilor tehnice de specialitate efectuate la nivelul județului Iași;
  • avizarea tehnică, cu privire la corectitudinea datelor topografice utilizate, a expertizelor efectuate de către experţii judiciari în specialitatea topografie, geodezie şi cadastru la solicitarea instanţelor de judecată;
  • verificarea la teren;
  • activități ce decurg din lucrările de înregistrare sistematică din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară precum şi din alte proiecte/programe;
  • colaborarea cu instituţiile publice abilitate, în vederea recuperării creanţelor şi prejudiciilor datorate bugetului de stat în vederea executării sarcinilor fiscale, prin efectuarea de verificări în evidenţele de publicitate imobiliară şi comunicarea informaţiilor referitoare la imobilelele înscrise în cartea funciară pe numele persoanelor fizice/juridice solicitate;
  • soluționarea cererilor de identificare a bunurilor imobile, formulate de instanțele de judecată, parchete, organele de poliție, ANCPI, alte autorități/instituții publice;
  • schimbul de informații cu diverse autorități/instituții publice în baza protocoalelor de schimb de informații;
  • îndeplinirea atribuțiilor ce au legătură cu activitatea specifică, în comisiile constituite, în condițiile legii;
  • verificarea, conform competențelor legale, a documentațiilor privind emiterea/rectificarea/modificarea/anularea/revocarea titlurilor de proprietate;
  • eliberarea duplicatelor titlurilor de proprietate;
  • participarea la ședințelele Comisiei Județene de Fond Funciar Iași;
  • soluționarea petițiilor (cereri, sesizări, reclamații, propuneri);
  • soluționarea cererilor formulate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberal acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  • soluționarea aspectelor prezentate în cadrul audiențelor;
  • reprezentarea instituției în fața instanțelor judecătorești;
  • relația cu mass-media;
  • organizarea concursurilor pentru posturile vacante;
  • autorizarea și recunoașterea autorizării persoanelor fizice în vederea realizării și verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei și cartografiei pe teritoriul României;
  • gestionarea contractelor de achiziție publică;
  • soluționarea cererilor de restituire a tarifelor încasate necuvenit;
  • paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protecția persoanelor;
  • alte atribuții specifice, prevăzute de acte normative.

Dacă nu sunteți de acord cu furnizarea datelor personale, OCPI Iași, prin serviciile/birourile din structura sa, nu poate să realizeze demersurile legale pentru soluționarea cererilor dumneavoastră.

Refuzul de a furniza datele personale determină imposibilitatea de a analiza și de a soluționa cererile dumneavoastră, clasarea petiției sau a cererii de informații de interes public.

          TEMEIUL LEGAL AL PRELUCRĂRII DATELOR

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru îndeplinirea obligațiilor legale care îi revin operatorului (OCPI Iași), conform art. 6 alin. 1 lit. c) și e) din GDPR.

 Legislația    care       guvernează    activitățile     derulate    de serviciile/birourile din cadrul OCPI Iași este următoarea:

  • Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară;
  • Ordinul nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile sale subordonate, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 1218/2023 pentru aprobarea Regulamentului privind avizarea tehnică a expertizelor judiciare efectuate de experţii judiciari în specialitatea topografie, cadastru şi geodezie;
  • Ordinul nr. 107/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, cu modificările ulterioare;
  • Codul Civil, Codul de Procedură Civilă, Codul Penal, Codul de Procedură Penală, Codul Muncii;
  • OG nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, modificată şi completată prin Legea 233/2002;
  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 1445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, a Centrului Naţional de Cartografie, precum şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora, cu modificările și completările ulterioare;
  • HG 890/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atribuţiile şi funcţionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului şi modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum şi punerea în posesie a proprietarilor, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, cu modificările ulterioare;
  • Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările ulterioare;
  • Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, cu modificările ulterioare;
  • Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările ulterioare;
  • HG nr. 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023, cu modificările ulterioare;
  • Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 819/2016 privind aprobarea Procedurii şi a modalităţii de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 1/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrărilor sistematice de cadastru şi înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară, cu modificările ulterioare;
  • HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare;
  • Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările și completările ulterioare;
  • Protocoalele încheiate între ANCPI și colaboratori;
  • Ordinele Directorului General al ANCPI;
  • Procedurile operaționale.

         TIPURI DE DATE CU CARACTER PERSONAL PE CARE LE PRELUCRĂM

Politica privind protecția și securitatea datelor personale a OCPI Iași este de a colecta numai datele personale necesare în scopurile menționate și de a solicita persoanelor vizate să ne comunice numai acele date cu caracter personal strict necesare îndeplinirii acestor scopuri.

          Categoriile   de       date       personale       supuse    prelucrărilor      la      nivelul serviciilor/birourilor din cadrul OCPI Iași sunt următoarele:

  • numele și prenumele;
  • detaliile de contact: număr de telefon personal, adresa de e-mail, adresa de domiciliu/reședință etc;
  • seria și numărul CI/BI;
  • CNP;
  • data și locul nașterii;
  • cetățenia;
  • semnătura;
  • starea civilă;
  • datele privind cazierul judiciar;
  • datele privind educația și experiența profesională: istoric educație și training, istoric profesional, calificări, certificări, funcția deținută, profesia, denumirea angajatorului;
  • informațiile rezultate în urma înregistrării video din zonele de acces si spațiile destinate publicului.

          SURSA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

OCPI Iași, prin serviciile/birourile din cadrul acestuia, colectează date personale direct de la dumneavoastră sau de la terți, cum ar fi: persoane fizice/juridice autorizate, notari publici, executori judecătorești, experți tehnici judiciari, petenți, primării, comisii locale de fond funciar, comisia județeană de fond funciar, instanțe de judecată, parchete, organe de poliție, ANCPI, ANAF, alte instituții ori entități care se adresează OCPI Iași.

 În cazul în care trebuie să prelucrăm date cu caracter personal obținute de la terți, aceștia din urmă au obligația de a vă furniza informațiile necesare cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal transmise.

          CATEGORII DE DESTINATARI AI DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Potrivit dispozițiilor art. 4 pc. 9 din GDPR , „destinatar” înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenţia sau alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele cu caracter personal, indiferent dacă este sau nu o parte terţă.

Potrivit dispozițiilor art. 4 pc. 10 din GDPR, „parte terţă” înseamnă o persoană fizică sau juridică, autoritate publică, agenţie sau organism altul decât persoana vizată, operatorul, persoana împuternicită de operator şi persoanele care, sub directa autoritate a operatorului sau a persoanei împuternicite de operator, sunt autorizate să prelucreze date cu caracter personal.

Datele dumneavoastră cu caracter personal pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii.

Petițiile și cererile de informații de interes public a căror soluționare nu intră în sfera de competență a OCPI Iași vor fi transmise autorităților sau instituțiilor publice care au atribuții în materie, urmând ca petiționarul sau persoana care solicită informații de interes public sa fie înștiințat/ă despre aceasta.

Datele dumneavoastră cu caracter personal nu vor fi transferate către o țară terță sau organizație internațională.

           PERIOADA DE STOCARE A DATELOR PERSONALE

Datele dumneavoastră personale sunt stocate pe perioada necesară efectuării tuturor demersurilor întreprinse pentru susținerea activităților serviciilor/birourilor din cadrul OCPI Iași, după care vor fi arhivate potrivit legislației aplicabile.

Stocarea datelor cu caracter personal se efectuează pe suport electronic sau pe suport hârtie:

  • stocarea electronică: arhiva electronică a informațiilor care conțin date cu caracter personal este accesată exclusiv de către angajații OCPI Iași în vederea îndeplinirii atribuțiilor specifice de serviciu, asa cum sunt prevăzute de lege.
  •  stocarea pe suport hârtie: documentele care conțin date cu caracter personal sunt stocate prin arhivare, cu respectarea condițiilor si termenelor de păstrare ale Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996.

          DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ ȘI MODUL DE EXERCITARE A ACESTORA

           În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016, dumneavoastră aveți următoarele drepturi:

  • dreptul de acces (art. 15 din GDPR);
  • dreptul la rectificare (art. 16 din GDPR);
  • dreptul la ștergerea datelor (art. 17 din GDPR);
  • dreptul la restricționarea prelucrării (art. 18 din GDPR);
  • dreptul la portabilitatea datelor (art. 20 din GDPR);
  • dreptul la opoziție și procesul decizional individual automatizat (art. 21 și  art. 22 din GDPR);
  • dreptul de a depune plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (art. 77 din GDPR);
  • dreptul de  a  vă  adresa  justiției  pentru   apărarea   oricăror   drepturi garantate  de  legislația  aplicabilă  în  domeniul  protecției  datelor  cu caracter  personal  care  au  fost  încălcate (art. 79 din GDPR).

Pentru exercitarea drepturilor dumneavoastră, dar și pentru alte lămuriri privind protecția datelor cu caracter personal, aveți posibilitatea de a contacta responsabilul cu protecția datelor din cadrul OCPI Iași, prin transmiterea unei cereri la adresa de email: rpd_iasi@ancpi.ro sau la adresa poștală: municipiul Iași, str. Costache Negri nr. 48, județul Iași.

OCPI Iași va furniza persoanei vizate informații privind acțiunile întreprinse în cel mult o lună de la primirea cererii. Această perioadă poate fi prelungită cu două luni atunci când este necesar, ținându-se seama de complexitatea și numărul cererilor.

Informații suplimentare găsiți pe site-ul Autorității Naționale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal: www.dataprotection.ro.